18 de març 2019

TRANSPORTES IZQUIERDO. A CUESTAS CON OTRA VIROLLA.




Dos imágenes del Transporte desde Bilbao de una virolla.
Como no el  especialista en virollas. Transportes Izquierdo.


El  complicado  transporte  de esta Virolla, con una 
anchura de 8 metros. Por las carreteras convencionales
Hizo que Izquierdo construyera, un artilugio que
permitiera,descender o elevar las parte laterales.




1 de març 2019

MYMSA RANA 3 MARTINI.




Motos y Motores SA, de los Hermanos Aragall fueron los
creadores de este pequeño vehiculo industrial.

Era la época de los buenos mecánicos, surgidos de las grandes
empresas  creadas antes de la Guerra Civil y la Europea.
Hispano Suiza, Elizalde, Abadal, Eucort,Sitjes, Capella carrocerías.

España no tuvo la suerte, de los del resto países europeos
 bajo la supremacía de los aliados. aunque su guerra fuera posterior,
 aislada del mundo, por la dictadura de Franco
fue el caldo de cultivo de estos "Ingenieros" de la escuela de la calle.

Los Hermanos Aragall fueron unos de ellos.



Estos vehiculos, se les podia llamar de traccion delantera
ya que toda la mecanica iba encima la rueda delantera, lo
que evitaba muchos costes de construcción, esta técnica la
usaban los grandes constructores alemanes de triciclos,
 Goliath, Tempo etc.

Referencia MYMSA. Imatgessobrerodes 7.9.2011.


28 de febr. 2019

FORD 817 T CARRUCHO a BINEFAR.

FORD 817T o tambien 81 T. Maria de la O.
CARRUCHO.


 Andando por los caminos recoges restos que quedan
de nuestra historia automovilística  del pasado.
Aunque cada dia que pasa se encuentra menos.
Estos  camiones FORD, montaban un motor de gasolina
 de 8 cilindros en V. 85 caballos y 4 marchas para transportar
legalmente 1.500 kg.y 5.000 para su dueño transportista.
En los años 50s todos estos motores después de pasar
algunos por el gasógeno  fueron reconstruidos para usar
 gasoil o cambiado su motor, por Perkins o Barreiros
principalmente como el de la fotografía.


Este lo encontramos encima de un talud, como imagen
de una empresa de reciclaje. Un buen sitio donde estar.


Su procedencia,  llegaron a España de manos del 
ejercito nacional.  En 1938 se importaron 2.500
camiones y 600 en el año siguiente. Legalmente
se importaron de USA, pero había fábricas de montaje
de este modelo, en Inglaterra, Francia, Irlanda, incluso
en Rusia.




21 de febr. 2019

TILLING STEVENS.

HISTORIA DE UN TRANSPORT.

Albert Gonzàlez Masip de TMB.   Va localitzar al sur d'Angleterre, un camionet Tilling-Stevens, igual que els que varen circular com autobusos, a la Barcelona, als anys 20,   per les dues companyes antecessores a TMB.
 Li faltava la carrosseria posterior,carrosseria que podie ser caixa de carrega o autobús.
 Alla mateix es va assabentar, que a pocs kilometros, en un altre Poble. hi havia la carrosseria de fusta que havia portat aquest vehicle.

Un cop fet tractes amb els propietaris, del vehicle i la carrosserie posterior, es va buscar un transportista, per recollir la comanda.   El encàrrec va caure amb Toni Arimany, transportista que ja habie fer varis viatjes de  amb góndola per TMB, Ell es  va cuidar del procés  de la repatriació, del Tilling Stevens.

El camió góndola sortia molt car desplazarlo a Anglaterra,   lo que es va optar de portar en un trailer, gran volum, de ruta internacional ,després de prendre totes les mesures, per no acabar en un fracàs al lloc de carrega.




Imatges de dos Tilling-Stevens, que varen circular
per Barcelona. (autor desconegut).
Un de dos pisos i un altre senzill de un pis.



Rellogat per Toni, Transports Porqueres, transportista internacional va recollir al sur d'Anglaterra el vehicle i la caixa. Si els Tilling, que varen venir a Barcelona els anys 20, varen arribar, per vaixell. Aquest va venir en tren per el Eurotunnel sota el canal de la manega.



A la base del Toni a Vic, es varen unificar les dues parts  amb un camió ploma i de nit. Es varen treure del Trailer de Porqueres, per passar a la gondola del Toni. 
La operació de la ploma amb aquest material tan vell i sensible de trencament, va ser el Francesc Parramon  de Transport Canigó de Manlleu.
 En reumen, en el transport d'aquesta joia de la automoció, varen col·laboradors tres grans experts en aquesta materia.


Fosques imatges del trasllat a plena nit.
 El temps apremiaba.





Sortida de Vic, Destí, cocheres del Triangle de TMB 
a Barcelona.


Arribada a Barcelona.



Que era el Tilling-Stevens?.
Al any 1906. W.A.Stevens Electrical Engineers, crea el prototip del motor elèctric amb gasolina.
Per donar sortide al producte, ja perfeccionat, Stevens, contracte amb un empresari del transport. Thomas Tilling, principalment de viatjers,  per unirse a la seva producció i venta assegurada de entrada.
Aixi neix la marca de Tilling-Stevens Lta.
 Als anys 20, quines característiques tenia.
 Pues fa cent anys aquests vehicle era el precedent del hybrid actual.
Aquest vehicle, funcionava amb gasolina i electricitat.


Imágenes del sistema de motors
el elèctric i el de benzina.














I aci ha quedat, esperant la seva restauració, esperant no sigui molt Llunyana.




Volant i caixes elèctriques.



Part posterior de la cabina de fusta, amb el any
de construcció del vehicle.


Els comandaments duplicats, per la electricitat
i la benzina.


Les rodes, com no, de mazizos.



Doble roda trasera tambe de mazizos.





Els restes del Tilling-Stevens, que varen operar
en Barcelona. Foto autor desconegut.


Avinguda Marques de Argentera.




PETROL-ELECTRIC

Pza Universitat.Barcelona.


Tilling GRUA.



Imatges publicitarias de TMB, de este modelo.








imatge de Cosman, adjecutari de la restauració.