4 de nov. 2015

LLEVANEUS AL PORT DEVA BONAIGUA.




El Llevaneus Peter, conservat com a monument, 
al cim del Port, es junt amb el chalet construït per
La Canadenca. la imatge que el distingeix.Arribis
per on arribis.


Sortida desde Sort, per enfilar la muntanya seguint
la vall, fins arribar a les impressionants paelles.Al
fons els camions preparats per sortir cap el Port.








Llevaneus PETER, fabricat al 1945 per Konrad Peter
al poblet Suís de Liestal.´Amb un pes total de 12.500
kilograms i propulsat per un potent motor Saurer de 
225 cavalls.





Per enfonsar-se a la neu.


Majestuós per la part de darrera i també per 
corre quan la neu a desaparegut.


Amb el xalet de La Canadenca al fons.


Lo que espot trobar del motor, per un forat.






interior de la cabina en posició de marcha en sec.












2 de nov. 2015

BOMBERS D'ANDORRA..





Visita als Bombers d'Andorra.
Imatges.








Vehicles fora d'us en espera de restauració.


Magirus Deutz 170. Un bon exponent
de la Fabrica de ULM.



Petit URO, made in Galicia.


Magirus-Deutz,256 escala. Aquest vehicle es
 fabrica, amb cabina avançada i de morro. El
de morro era molt utilitzat per les obres publiques.
Un cop Magirus passa a mans de FIAT, conserva
fins pràcticament els nostres dies, aquesta cabina.
El gran transportista frances ONATRA, tenia
copada toda la producció de la fabrica de ULM.
Els camions de morro eren per les cisternes, els
xatos per les lones.



Preciosa furgoneta Volkswagen, ja restaurada
símbol del quarter.


Un altre vehicle restaurat un Land _Rover sobre
pedres un petit monument a aquest versàtil vehicle.



Els vehicles en Actiu.















27 d’oct. 2015

WAR LAFRANCE.




Vehicle construït en fase de guerra,
 per la mítica fabrica americana
 de camions de bombers.



Amb un potent motor Continental
una potent grua
i dissenyat per recuperar, tancs i 
vehicles de gran tonatge. El War
Lafrance imposa amb el seu frontal
amb un para cops per tirar parets,
arbre i tot lo que es posi per devant.

Aquest camió incorpora un equip de 
soldadura per tallar les bigues de ferro
en demolicions de edificis, llambrades.


Presses d'aire davanteres i trass-eres per
si es tenen que endolar a un altre vehicle,
durant la seva recuperació. També un
sistema d'estaques que clavades a terra
i junt amb la seva tara de 14 TN,
 el cabrestant amb 50 TN d'arrossegament
  fos profitós.














El espectacular para cops.



Detalls d'e el interior de la cabina.
Perfectament cuidats.







impecable el quadre de instruments.