10 de nov. 2015

NAVAL -SOMUA. Bombers.





Imágenes del camión de bomberos
expuesto en el Museo de la automoción
de Salamanca.


Este camión es uno de los que salió
de la fabrica de Sestao ( Pais Vasco),
donde en 1929. la empresa francesa
SOMUA, se unió a SECN ( Sociedad
Española de Construcciones Navales.)
Esta unidad es una de las muchas
construidas en autobuses y camiones
que circularon por todo el Pais.
La marca NAVAL-SOMUA.


















Imágenes del Somua español y sus aplicaciones.














8 de nov. 2015

TERRADETS.




El pas deTerradets dins la serra del Montsec.
 el pas entre els dos Pallars, tota una
epopeia travessar amb camió i  autobús a la
època.

















Vista aerea del començament del pas.
A l'esquerra el ferrocarril de la Pobla.
A la dreta l'estreta carretera. Al mig
La Noguera Pallaresa, font de la ener-
gia elèctrica a Catalunya, amb la ini-
ciativa de Mister Pearson i La Canadenca.



Imatge de rtve, de un Locomovil
vehicle usat abans dels camions en 
la construcció de les centrals
 elèctriques del Pallars. Solien enganxar
un parell de remolcs, on transportaran el
ciment des-de la fabrica mes propera, o la
maquinaria, per la propia central que arriba
per tren a l'estació de Tarrega. Dins la línia
Manresa-LLeida. La Canadenca constructora
 dels embassaments era la seva propietària.



Camions, Autocars, Autobusos de línia, tots passaven
entre Camarasa i Tremp, per el estret pas de Terradets.

















Amb aquests camións es circulava per Tarradets.













Mes mostres d'autocars que circularen per el estret pas.

























Autocars de LÍnia i excursions també passaven
per Tarradets.






Mes models de camións de marques conegudes,
per el seu pas per Terradets.



Una petita zona on es podia parar o esperar que
vingues algun camió d'enfront i deixarlo pasar.
Ja que pasada aquesta petita amplitut,
 la carretera s'enfila angoixosament i dos vehicles
a l'hora no poden passar.








La corva abans del tros mes estret on un habien de parar.



Camions com aquest, reconstuits i mal fets
eren els que circularen per Terradets.


L'antic indicador amb xapa, que amb penes i treball
 arribarem a Tremp









El segon pont mentre la Presa es nabe construint



.


La presa actualment, sobre les seves voltes passa 
la carretera que va quedar, sense anegar











Entre mini túnel i túnel. Les baranes construïdes
posteriorment per no caure a l'aigua.



Impressionant les voltes de l'antiga carretera.




El llac que envolta el congost..


Aquí tot va de forats. Per la carretera i per el tren.


El forat on circula el tren de LA POBLA, alt. 
I sobre el riu.







L'entrada a Tarradets tot venint de Balaguer.
I al reves de la nostra marcha.


Com si la muntanya et tinguere que caure sobre.



El pont sobre el riu, per pas de persones i pasturatge.