14 de juny 2015

VI RALL.LI INTERNACIONAL D'AUTOBUSUS CLASSICS.







Amb un dia completament assolellat, per sisena vegada
es celebra, a Barcelona el  Rall.li d'autobusos classics.
Amb parada al Passeig de Maria Cristina i recorregut espaiat
entre Barcelona i Caldes de Montbui,
 Els autobús classics amb el seves fumaroles i carregats de gent,
 que volien gaudir de la festa, han anat abandonat el recinte de
 Montjuïc,donant la sortida la regidora de mobilitat del
Ajuntament de Barcelona.


La sortida.


Amb el marc de les fonts de Monjuic.


La regidora de mobilitat i un representant de Arca.
Donant les explicacions dels vehicles que desfilaven.



El Hispano-Suiza amb magneto de la 
Empresa Segales-



 Dodge Brothers, recuperat per Segales. Importat
com a camió dels USA i despres carrossat com
autobús.


Una de les dues representacions Franceses. El
mini bus descapotable que pujava als turistes a 
EXCURSIONS NOTRE DAME 
DE LA SALETTE.


Un altre microbús Mercedes de Sagales.
Fabricació Espanyola.

 


El SETRA de els Barrufets. Aquest vehicle
despres de la seva funció com autobus de linia
l'adquirit una familia que el va convertir en Auto-
caravana. Posteriorment adquirit per una persona
 de Granada que el convertir com Autobús lúdic.
En la anterior concentració d'autoòmnibus de Bcn.
El Senyor Sagales el va comprar..



Acabat d'arribar de la fira de Sils, el autobús
de JOVI.



El preciós Pegaso- Comet de Autos-Castellbisbal.


L'altre Frances, el Saviem de Grenoble.



El Pegaso de Autocorb, de Corbera de LLobregat.


El Chausson i el controlador amb l'armilla groga
que ja no es moura mes de davant el ull de la camera.




ARCA, la associació per recuperació de 
autobusos antics  representada per dos Pegasos.



Els dos Pegasos de ARCA i el de la armilla groga
impassible.


Autobús Pegaso restaurat per el Senyor Burgos.
Aquest vehicle va fer els seus serveis urbans a 
Burgos i depres a al Pais Valencia concretament
a Burriana.



Un altre Pegaso de Sagales.


El BeulA-s fabricat per ells mateixos al 1969.
Aquest autobús va fer la seva vida, fins que la
empresa carrossera el va recuperar i restaurar.


Un altre de Sagales el Petit Barreiros.


En representació del autobusus del Baix LLobregat
el Volvo de Mohn.


Teisa. " Transportes electricos intercomarcales"
també han volgut participar a la festa.
L'armilla groga continua impasible, el seus
companyns no et deixen desplaçar. La proxima
vegada per estar a primera fila ens apuntarem
a seguretat.


Autocars Gamon, en representació de la terra
ferma. Un dels cofundadors de la trobada.



El articulat amb verd "Porcioles", tampoc podia
 faltar a la trobada en representació a TMB.


El ACLO, que feia el servei als extrarradis
 de la Ciutat a la seva epocá. Horta. Plaça Eivissa



El Leyland angles de dos pisos tampoc podia
faltar.


Com a fi de festa la presentació del nou
autobus articulat de Barcelona, carrossat
per la Holandesa VanHoll.
























9 de juny 2015

VUELCO EN LA CUNETA.





...y al coger la curva se rompieron las cuerdas
arrasando el lateral y los pilares, desplazando
 la pieza al suelo y  contra la pared.




Imágenes:








El mismo camión ayudado por las dos gruas
vuelve a cargar el molino perdido.


Detalle del freno electrico GOROS en el Semi.



5 de juny 2015

PEGASO 125. El dels "HERALDOS".






Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.              







El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.






Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.





El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.





Transports La Comarcal, estava molt vinculada als actes
lúdics de Torelló, col·laborant el Senyor Vinyeta el seu
propietari en tot lo que calia.

En aquesta ocasió carregant els" Patjes" i el "alguacil" (el Marti
de la colecta)  al seu camió, dins els actes de inauguració del pasatje
 de La Sagrera.





El "Patje", també era el encarregat
d'obrir les processons religioses de la Vila.
En aquest cas. El Corpus Christi.


Els nans de Torello, incloent els "Patjes"
eren 8, fen danses en grups de quatre davant
els gegants.




El Pegaso, amb el motor de benzina de 125.
Abaix ja reformat amb el motor Pegaso Diesel.



Entrant al pasatge de la sagrera de Torelló i
sortint d'ell. Els Heraldos i l'alguacil, tinguen
que amagar el cap, ja que el camió pasa ben Just.





El gegants de Torelló fins l'any 1908 es llogaven 
a Barcelona a la Botiga de "El Ingenio". Pujaven
amb el tren i al acabar les festes, via ferrocarril
es tornaven a Barcelona. Al 1908, veien L'ajuntament
que aixo dels gegants agradaba a la gent va decidir
comprar-los, concretament al Senyor Benito Escaler.
El Rey va tenir que ser de Turquia i la noia es va
aconseguir del Poble. La pubilla de Puig-Bacó.