10 d’ag. 2014

SANT PERE DE TORELLÓ.




Antiga Bascula de Sant Pere,
pesant un camió carregat de
caixes de fuste.




 Capital de la torneria de fuste.


Entrada al poble front la bascula.

7 d’ag. 2014

MUJAL 2. FORD TT CUBA,




Un altre Ford Model T, restaurat del Sr. Joan Mujal,   es la camioneta tonell.
També sobre un bastidor de Ford Model T, el Sr. Joan hi ha acoblat un tonell de fusta, per transport de vi.
Fen historia d'aquest vehicle, cal dir que va ser el que va revolucionar el mon del automòbil.
L'intel·ligent i Comercial Henry Ford, va idear "la" cadena de muntatge, mentre que els altres,  construïen manualment. El fet va fer que aquest vehicle, degut al seu baix cost, poques arribar pràcticament a tothom.
Durant la seva producció de 1908 a 1927, i amb les fabriques, obertes arreu del mon es varen arribar a construir 15 milions d'unitats.
El motor un quatre cilindres amb 20 CV, podia arribar a una velocitat punta de 70 kilòmetres hora, tot un èxit. El seu consum 20 litres per cent, no era problema, la benzina na be barata.
El problema, el canvi de velocitats, encara que sols en tenia dues endavant, es tenia que ser un expert, per cambiarles. El joc es tenia que fer, amb una palanca i tres pedals, inclusiu el del fre. Tot un guirigall.
La tracció era trassera i el accelerador nabe al volant.






MUJAL 1 FORD TT-AUTOBUS.




Imatges del petit autobús sobre base de Ford T i curosament restaurat per el Senyor Joan Mujal.







La carrosseria en fusta, reconstruïda,
 tot un èxit del Sr. Joan.



Els models amb allargada d'eixos pe a us 
comercial, sel nomena-be TT.


Aquest Ford Model T, carrossat com a autobus,
feia el servei de viatgers entre L'estació de la 
línia de Barcelona a Sant Joan de les Abadesses- Puigcerdà,
i el centre de la Llagosta i Montcada i Reixac.
El recorregut una línia recta de tres o quatre quilometres,
d'anada i tornada. I en sentit contrari, per la carretera
 ombrejada de plàtans fins el nucli de Santa Perpetua de Mogoda.




La nova estació de La Florida.


El Sr Joan Mujal, com el seu fill Marti
grans aficionats a la historia de Ford
i en especial amb el model T.



5 d’ag. 2014

HFC: COMPAÑIA ANONIMA DE HILATURAS DE FABRA Y COATS I BARREIROS.




Detalls del motor-burra, Barreiros, acoplat al sistema de extinció d'incendis de la fabrica de Sant Andreu de Palomar.




L'anagrama de Barreiros per arreu.




El diposit de gas-oil, el mateix que muntá 
el famos, potser el millor motor fabricat per
Barreiros, el 4220.


filtre aire, igual que en el camió.






 protecció del ventilador.


Motor Barreiros de 170 CV, que equipaba
el camió amb la denominació de 4220.




Ja el sistema de tubs, per la circulació d'aigua per contra incendis.









Esperem la seva restauració.