9 de març 2014

XAVIER CUGAT.




Trobat el Mercedes que va portar des de USA,
 el gran music Xavier Cugat i re matriculat a Barcelona.





"set", en el respatller del seient de darrere,
segons la llegenda per el taló de la cantant
ABBE LANE.








5 de març 2014

VIDRA.


Mapa del Vidranés, 
una sub-comarca en terra de tots.


El Vidranés es una comarca natural situada a l'extrem sud-oriental del Ripollés i gracies a unes especials característiques geogràfiques i històriques, constitueix un enclau perfectament definit, homogeni i diferenciat, digne de coneixer-se i divulgar.


VIDRA.
Vidra es un poble típicament muntanyenc, on tot respira, calmositat i pau perenne.
Situat al reces de l'alteros Puig Castellar, el qual, a la tarda, li lleva algunes hores de sol.
 A una altitut de 990 metres, les seves cases, polides unes, i rovellades per el temps altres, s'apleguen a l'entorn de l'església parroquial, formant un conjunt pintoresc, com escaient al paisatge.


Ramon Vinyeta.




AUTOBUSUS, LA SANQUIRIQUENSE.
VIDRA- SAN QUIRICO DE BESORA.

Vidra es un cul de sac. L'única carretera d'acces es 
la nacional 152, desde Sant Quiese de Besora amb
catorze kilometros tortuosos i costeruts.
La resta son camins de ferradura, o carreteres
de muntanya impracticables.


La Sanquiriquense amb el seu Chevrolet
l'unic enllaç desde el mon motoritzat amb
Vidra.



Camió Hispano -Suiza. Arribat per la construcció d
de la carretera. La salvació de les masies de porc i mula.


Hispano- Suiza. Xafarrocs, remolc d'eines i vivenda.
Darrera el carro cuba del aigua, tirat per una mula.




VIDRA, mon de fusta i manipulació d'aquest material.
 Dels seus boscos de faig... i de portar-la de fora.


Posant bigues de formigó, a el taulat de la 
Casa de la Vila. Pegaso 165 de Grues Torelló.





Arriba la fusta amb el VOLVO.
Com no amb fusta de França



va cap el furat...


increïblement es fica per el forat.


ni un dit per banda. Fet a mida.




Un altre protagonista dels boscos del Vidranes
El Pegaso Comet del Sr, Soldevila. Ja retirat
de la circulació.






L'esplendor, paisatge que envolta la població.









3 de març 2014

FORD MOTOR IBERICA.


Al 1920, Ford, arriba a Cadis, per muntar, el seu popular cotxe.
 Ei conegut FORD T.
També munta, amb aquest chasis, allargat, petites camionetes.
També els tractors Fordson, degut a la gran demanda que hi ha Espanya.

















Al any 1923, Ford, pasa de Cadis, a Barcelona, concretament a l'avinguda Icaria, a unes naus llogades a la fabrica Rocamora, vora el Mar. Actualment Villa Olímpica. Amb moltes desestalinitzacions igual que va passar a Cadis, a la fi al 1929 neix FORD MOTOR IBERICA.SA. Fins que al 1954, Franco,encobertament la nacionalitza. El Sr. Ford, mai mes invertir a Espanya, fins la desaparició del Dictador.


Fa uns anys, un Director de una important fabrica de Sant Andreu, hem comenta  que quan ell va comprar el seu FORD. La direcció de l'empresa el crida en el dia de la seva fabricació, perquè es presentes a la Avinguda Icaria, per veure el seu naixement a la cadena  per si li volia afegir algun extra.
 Tota una lliso de màrqueting.



Carrossat com a Capitoné.

Els Xatets, 7V, arribats, per muntar
 de la Ford, anglesa.
Amb ells arriba també per els treballadors
la setmana anglesa,( 5 dias, 40 Hores.) pioners al territori nacional.



A les naus de L'avinguda Icaria, preparats
per la entrega. Un de ells, per Transports
La Comarcal SA. de Torelló.





Anunci de l'època,amb imatges
 dels possibles carrossats.


El Darrer camió, fabricat a L'avinguda Icaria,
 amb el anagrama de FORD. El Model 917 T
amb els components de USA i el CANADA.
Al 1954, el camions fabricats per Motor Iberica
 ja son amb la marca EBRO.




BIG-TRANS III




Transporte ce cabinas de Pintura, para la SEAT, de Martorell.
Construcción de la nueva Factoria.