3 d’abr. 2013

DESEMBOSCAN A MAZAMET.




EL UNIC. Incombustible.

Seixanta anys, i encara anant al bosc.





Aquest camió, al costat de una casa, hem recorda el amic Joan de Fontpedrouse,
que te el GMC a la porta de casa, per us exclusiu d'anar al bosc a fer llenya.





Les bateries en perfecte estat, igual que els pneumàtics. Sobra, el bido blau, sobre la caixa.











El terra una mica brut, les claus posades al contacte, ningú se el endura.

...i despres adieu,  sota la filera de plàtans  a veure si quan tornem a passar al caps dels anys encara perdures en aquest lloc. Cada dia queden menys vehicles al costat de les carreteres a França.




2 d’abr. 2013

BERLIET DE L'AVEYRON.



Vehículos del pasado, viendo pasar el presente, aparcados al lado de las carreteras.






El pequeño modelo,610 K
con los faros cuadrados, en servicio.







Berliet GLM 1956,fabricado a Vénissieux, aquest va ser el segon model del GLM. La diferencia exterior del modelo anterior es la posición de los limpiaparabrisas. El primer modelo los llevaba en la parte posterior del parabris. Este modelo equipaba un motor de seis cilindros y 150 caballos, ayudado con un cambio con multiplicadora así como reductora en el diferencial.





Berliet GLR 1965.






Mes Berliets del meu arxiu amb paper.















26 de març 2013

PORTUGAL CON VOLVO Y SCANIA.






Paseando por Portugal con Volvo y Scania. Coimbra y Braga.















DESEMBOSCANT A LA SERRA DE SANT ARRAN 5.



VEÏNAT DE VIDA BONA.





Tot anant a retratar, un faig monumental, la carretera es torna 
revessada i el R-12 diu prou. 



Ales hores el conductor del Land-Rover accepta pujar al Furti i el seu Pare fins dalt de la serra  Cavallera per immortalitzar i  poguer publicar, al llibre de Arbres Monumentals de Catalunya l'imatges del esplendoros faig.




El del Pegaso Comet, amb la seva Valman, continua al seu Treball.







21 de març 2013

LA COMARCAL.ACCIDENT.














A Can Batllo." fabrica de hilados Y tejidos de algodon, estampados y aprestos de Joan Batlló" del carrer,    D' Olzinelles de Barcelona, concretament al barri de La Bordeta...SANTS.
 Va ser la fi del, del Pegaso 125 de La Comarcal SA. de Torelló


.

 Asseguts dins la cabina,menjant l'entrapa, esperant per descarregar,  el xofer en Plana  i el ajudant en Blas Rojas, al pati de la fabrica, una caldera de vapor va explotar fen volar tota una nau,  ocasionant  una pluja de maons que es espargiren per arreu i mes concretament sobre el camió de la Comarcal.



La xemeneia que es conserva de "Can Batllo"


La fabrica en el temps mes esplendorós.






El Plana amb el seu ajudant el Blas, reben instruccions 
del Sr, Ramon Vinyeta pocs dies abans del fatal desenllaç.
El volant a la dreta.






El Blas l'ajudant, passant per davant de 
canaies , petites i carmelludes, a les serrasses.

Les restes despres de l'explosió.






El Plana, el xofer, va passar molt temps de baixa, es va quedar com inflat de l'explosió
El Blas, l'ajudant va quedar tocat dels braços arrossegant dolors el resta de la seva vida.