22 de set. 2016

m-NACTEC CERVERA THAMES TRADER.






El Thames Trader, importado de Inglaterra y también copiada la cabina en modo matusero por Ebro Motor Iberica, ya en la Zona Franca de Barcelona.
Camión muy apreciado en su época por transportistas regionales.Aunque alguno se había atrevido a hacer nacional.

Yo solo había conocido, dos. Eran de Transportes Norte de Torelló, y con el viaje de 80 kilómetros entre el pueblo y la capital, les dieron un rendimiento excelente.




Precioso el diseño la cabina del Thames Trader,
 pero llena de inconvenientes.
 La cabina es muy pequeña y estrecha.
No tiene ningún peldaño que subir,
 y esta a mas de un metro del suelo.
 El vano motor interior, deja justo el sitio para
dos personas sentadas.
 No puedes llevar ni una mochila.



Lado izquierdo, lado derecho.



El parachoques adelantado, denota que este camión 
llevaba una gran marquesina, lo que unido a la carrocería, 
plataforma, su transporte habitual, era de balas de paja.
Deducciones.




El cuadro de mandos, con lo justo. Un gran cuentakilómetros.
Reloj de presión de aceite,             reloj de presión de frenos.


Para subir a la cabina, primero la mano derecha
al agarradero, a la altura del cristal.
 El Pie izquierdo encima, encima la llanta.
Y con un buen empujón, con la pierna derecha
sentado a la cabina.
Con un poco de peso, ya no puedes conducir
este camión.


Imagen del interior de la cabina.







21 de set. 2016

m-NACTEC.CERVERA. EBRO B45.





Nascut entre l'avinguda Icaria i la Zona Franca.
Aquest Ebro, va ser el que es va inundar Espanya
amb els transportistes locals.
A Catalunya, salvant amb alguna excepció,
 tot els recaders que coneixo, tenien o habien
tingut aquest Camio.





Aquest model concretament, perfecte copia, del Thames angles,
 tambe incorpora , alguns elements del homònim angles.
 Com  a corrent elèctrica, al reves, amb el positiu a massa. 



Típic camió de recader de la zona del Valles o 
transportista que treballava únicament per fabriques
tèxtils.
La gran marquesina, solia ser per portar saques de 
borra, que amb el seu lleuger pes.
 No hi habia cap problema.. La caixa sense laterals abatibles
feia que la mercaderia amb un bon toldo, anes ben
protegida de la pluja.
 Les cadenes penjant de darrera
tambe fan pensar que la porta de darrera tambe
anave ben carregada.


Darrera, sense alses amb un toldo llarg, per protegir
la mercaderia que anabe sobre la porta.
 La tarja blava, enganxada darrera a la porta i als
laterals, indica que aquest camió, no transporta
mes dels cinquanta kilometros de radi amb la seva
localitat.

A la imatge la roda davantera com la trass-era
la direcció dels cargol per afluixar o apretar,
 igual que Anglaterra
tambe anaven al reves.
 

La porta per pujar, a diferencia del seus competidors
es gran. (Sava-BMC-Thames Trader...)
Amb una estribera, exterior  idins la cabina, ni ha
un altre. Lo que ho feia, molt accessible, per el repartiment.

20 de set. 2016

m-NACTEC. CERVERA.PEGASO 140.




Aquest camio va ser del ultims,dissenyat y fabricat 
a la planta de Pegaso de La Sagrera a Barcelona.

El INI no volia que  Enasa, substituta de la Hispano
Suiza, fabriques camións a Barcelona. Va desmantellar
la fabrica i sel emporta a Barajas. Un petit poble que
va passar a ser districte de Madrid.

CARBONICAS VIVO. SA.
L'Hospitalet.




Impresionant la planta frontal del 140.


Detall, de un gros servo-fre, lo que demostra
 que el sistema d'aire per la direcció i fre, 
ha estat substitut. Per un sistema hidràulic.


En color groc, dos trinquets, per estacar
 amb,cable i angles de ferro la mercaderia.



La roda de aranya, original de aquest camió.
Al mig  un engrasado, per tenir el bogi, ben
engrasat.


El gros capo. Sobre ell, el disjuntor de la dinamo.



Foto tirada des de la finestra, ja que no es podien
obrir les portes dels vehicles. A ma esquerra una
maneta de cambi, pro no de Pegaso, Sota el volant
el suport de la multiplicadora manual. Maneta que 
no hi es lo que confirma que el cambi, no es, original.
Quadro original, amb el conta kilòmetres, on els 
numeros  i agulla se enfonsen en el vidre.
Sta el volant a la esquerra sortin del vano motor
la palanca del fré motor.




La tara i la carrega, el resultat 8.000 kilos de 
carrega. La realitat, 14 o 15 tonelades.


Imatge de la carrosserie d'aquest camio de transport 
de begudes. Aquesta carrosseria ha estat allargada,
en els ultims anys per afavorir la carrega ja mecanitzada
amb palets. A cada lateral una barra soldada, sobre
 la caixa, perque els palets tendin a tirar cap dintre.
La caixa original solia ser de uns cinc metres. Curt.


La cedula de identificació fiscal.     Papereta que 
tenien que dur tots els vehicles, amb el nom del 
propietari, adressa, matricula, cavalls fiscals et.
Amb el temps, es va tinguer que anular el portarla
al vidre ja que tothom, podia saber de tu, per el be
i majoritàriament per el mal.



En actiu al Hospitalet.




19 de set. 2016

m-NACTEC. CERVERA EL FORD AA.



Com tots els camions Ford dels anys 20s
solien ser una copia del turisme. Amb el mateix
motor, un chassis mes llarg, un diferencial mes
gros, tanmateix unes llantes mes forzudes, aixo
era la versió camió del AA camió.




Aquest camió fabricat, segons, consta al 1929
arrancaba amb maneta, un petit motor de 4 cili-
dres i amb 6 volts de corrent continua.



Amagat, pel volant, el quadro tipic de ford
un triangle rodonejat.


La labor d'aquest petit Ford, era el repartiment 
de gasoses i sifons per la comarca del Valles.




18 de set. 2016

FORD Barbas




Del conjunt de vehicles, guardat a aquest Museu,
destaca el Ford Barbes, amb cuba dàigua dels
Bombers de Terrassa.
El Ford Barbes, bastant desastrat i en espera
de restauració, tambe ens dona la benvinguda.
De moment ja esta ben guardad.



Aquest camió junt amb el seu company, el Ford Maria de la O.
Varen ser els camions de la posguerra del transport Espanyol.
Fabricats i muntats, a la FORD de la avinguda Icaria a Barcelona,
inundaren  al Pais,  per els transportiste  que no podir  assolir,
res de importació, degut al alt preu, que mutiplicaba el cost
per dos. L'altra era  la opcio que els podia gaudir dels que es
 habian portat be,en el bando nacional, els podien importar a
 preu de tasa.



Detall de l'altura on va colocada la roda de recambi.
Es tenen que ser tres forçuts per baixarla i pujarla.


Detall de la plegadora de la manega
a la part trassera del camió.



El buje darrer, molt comú a totes les linees de FORD.




Detall de la boca d'entrada de betzina. El diposit anabe 
de llarg, sota el seient.



El tablier, descomposat en espera de restauració.


I com tots, la betzina, cambiada per un diesel Ebro.


m-NACTEC. DE CERVERA. BEDFORD.




Breu e interessant visita al Museo de la 
ciencia i tècnica de Cervera, molt ben
acompanyats i assesorats, per el seu 
Director, Jaume Perarnau.

Imatges de alguns dels vehicles resguardats.

BEDFORD.

Aquest petit camió-furgo, no hem cuadre res.
Els eixos de les rodes, no semblen originals,son
molt extranys.
El Bedford solia dur unes llantes grabades i molt
boniques.Aquestes sembles antigues per la edad
del furgo.
Sembla de Bedford, sols el capó.





Detall dels extranys bujes d'aquest camió.
Tant els devanters com els de darrera.


El motor ha estat subssistuid, per un Ebro Diesel. Un 
altre element, perque el fiambreix d'aquest motor,
pot esquerdar tota la carrosserie.



El Tablier en si no existeix. Els relotges es alinien
a lo llarg del tablier. El verd ingles, consevat com
el primer dia, al interior.


 La part de dalt posterior, va tapada amb un toldo.
Primitivament debia muntar, d'origen 
unes portes de llibre.
Aquestes portes es solien desenquadrar moltes vegades
lo que la opció, es arrencar-les, i tapar amb un toldo
enganchat amb cibelles .
 Estalviant feina de carrega i descarrega.


Aquest vehicle amb el temps, esta en espera de acabar de restaurar. 
De moment esta en aixopluig.