20 de set. 2011

NII Coll del Bruc a Cervera.




Coronant el Bruc.

El nou Hotel en substitució del Parador.
Ara  amb  el se u casino, sols per rics.



Gasolinera del Bruc. Actualment desapareguda. Esclau de vital importància,
  ja que en aquest punt, havia el desvio cap el Santuari de Montserrat i la
Catalunya Central, como el Bages i el Bergada. Des-de el Bruc a Manresa, era
la típica carretera que si caus... ja no et venen a Buscar. Fins i tot el petits camions
Ebro de 6000 kilos de PMA. Portaven fre elèctric.
 Mes endavant un 
pont sobre el  riu Llobregat, a Olesa va fer desapareix per complert esta carretera
i les tres hores de trajecte en camió de Barcelona a Manresa, es varen convertir en 
una hora i mitja.



Detall del pla de dalt. Esta carretera, apart de las tanca de seguretat
te las mateixes distancies de quan es feie servir a diari. Molt estreta
i amb 2.55 metros de amplada de la legislació actual, al hacer una 
curva y cruzarte con un compañero, lo mejor es dejar paso. Actualmente
lo usan los vehiculos de materias peligrosa que tienen acotado
 el túnel del Bruc. ?????????  Incongruencia made in Spain, is diferent.



Pasado el Pla de Dalt, llegamos al pequeño Oasis donde esta
 el aparcamiento y restaurante. Lo que había sido un pequeño
Las Vegas, languidece, con cuatro camiones ADR.



La carretera estaba bordeada de plátanos, lo que conllevaba
que con los camiones envolumados de paquetería, alguna
rama no te arrancara la lona.






En la carretera inferior, un MAN de Transportes especiales.
El chofer debajo, cambiandole el aceite con el motor caliente.








Amb aquells camions dels anys cinquantes 
aqui hi deixaves el frens i la vida.


revolts impressionants tan per baixar, com per pujar.


un altra paella.


En aquest raco de la dreta hi aparcaven els que es quedaven pel cami. També algun de cremat. Ahh ¡¡ que no neves ¡¡. A les hores la aventura era semblant al transport a Alaska.


mes de lo mateix.


Detall a la dreta del desnivell despres de la corba.
Per iniciar la paella.


...tot baixant cap a Castellolí.


Mes que una carretera sembla un circuit de Rallys.
i obligatòria per les materies perilloses.
¡¡SOM UNICS ¡¡. Pais de Sabis.


...mes arros


detall del peraltes.


Els camions moderns tambe pateixen i es brinquen ,amb un peraltes
 de banda a banda de 50 centímetres a mes gir de 90 graus.





continuara;

18 de set. 2011

Brimonn-Latil.

Tornan de la Seu D´Urgell, per aquests idilics paisatges, cara el capvespre, vaig trovar aquesta petita llevaneus, molt curiosa pero eficaç.





com a marca posa Brimond pero ve de la saga LATIL









Mes endevant a Oliana el AVIA 6000 acababa els seus dias com a soport de un cartell publicitari.




a Castellsera aquest petit EBRO esta a la espera que algu el compri per restaurar.




els idilics paisatges del pre-pirineu´.



L´aigua y el verd.














16 de set. 2011

Laso. Transport especial.
















>La semana pasada fen un tomb cap a França amb la Westfalia Michelangelo, en vaig tinguer que aturar en una rotonda on un comboi especial estaba maniobrant amb totes les rodes giratorias de la gabarra. El vaig seguir per ferli unes fotos, y quan es va aturar amb vaig donar conta que un del tres vehicles que el composaben, portaba una quinta roda sobra un altre quinta roda. Ven curios e ingenios pel giro.

7 de set. 2011

MYMSA A SANT ANDREU.

MOTOS Y MOTORES.SA.
AIXO ES MYMSA

Al carrer de TORRAS i BAGES, 33
a Sant Andreu de Palomar.









Els anagrammes de la empresa. Encara que hi havia
socis capitalistes el nom ARAGALL incrustat.



FABRICATS A BARCELONA  MYMSA a LLISSA D'AMUNT


El passat diumenge dia 4 de setembre passejant pel matí, ens vam acostar a Llissà de Munt, on es celebraven les 24 hores de cros-ciclomotor a la seva 30 edició. Després de una estona de sorolls, polç i calor quant ja tornàvem cap a el aparcament del cotxe ens va sorprendre un petit estand, motos, motocarros i furgonetes,dins de un enreixat,en el cual fen mil malavarismes varem poder obtenir aquestes fotos, elogi als   emprenedors  que intentaven, despuntar després de la post guerra i com tot lo nacional, tenien totes les traves del món, estan condemnats a plegar.
















Fotografies i explicacions
 preses als panells de l'exposició.


aquest motor se sembla per fora molt 
al de la Bultaco Mercurio de 125 cc.



la mateixa moto,l'enreixat de la gavia
 no et deixa prendre les imatges.



El precursor dels quads.



 Simultàniament en aquesta època a Austràlia,
  a les antípodes,  algun tambe tenia la mateixa idea. 
Si el Estat Espanyol i el INI, hagin deixat créixer, a la automoció catalana, aquest tricicle seria una furgoneta de quatre rodes,
cosa no permesa en temps de la dictadura.
 Avui en dia. Mymsa, Aragall i Catalunya serien els precursors dels quads. 



Una furg-ona o un joguet. Aquest vehicle dièsel 
amb motor de tres cilindres i 500 cc, fabricació
 propia de Mymsa, tampoc es va poder treure al mercat,
la dictadura, acompanyada del INI ho va impedir.
Vehicles de quatre rodes, res. Si el voleu construir
 com a tricicle si.
Fora  competències a les fabriques del INI. 
El pla Franquista enfonsar la creativitat 
 principalment Catalunya.
Aixi ens va are amb cap marca espanyola.


Foto de la red.




detall de la manxa manual


Senzillament maravellos.
 Dintre uns anys aquesta linia en 
automovil tornara.



Aquest vehicle era un derivat del tricicle de carrega, acoplat a turisme. A l'època podia ser la competència del Seat 600. El poblema es el no pugue avançar en ell, la falta d'autorització per passar les quatre rodes, era el gran repte imposible de conseguir, la veda del Instituto Nacional de Industria, mata  qualsevol embrio de competencia de algo que no sigui afi a les seves industries i al Movimiento Nacional. Els Aragall ja   desisteixen de fer una cosa com tenien pensada amb cara i ulls. L'anècdota es que
La família Aragall, els diumenges sortia amb el a Passejar. Era el seu coche, no tenien que comprar cap SEAT.










ojala es hagués fabricat.





TORPEDE. Aquest vehicle, no es lo que sembla. Va ser una proba de suspensions i de vehicle sense chasis. El carenat fa de chasis.
Les suspensions a l'època eren considerades un gran repte,  ja que la majoria dels carrers i carreteres eren construïdes amb llambordes, que a mes de fer vibrar per les separacions de pedra a pedra també hi havia llocs on el terra cedia en part lo que provoca grans esvorancs,   afectant al òrgans del conductors, principalment la base de la columna i els ronyons.




placa de F.Riera. Mas Casas 
San Acisclo de Villalta
Mymsa
B-108.025
motor 00628



Xapa precintada que tenien que dur obligatòriament
 tots els vehicles, fins la seva matriculacio normal ,segons la ordenança del M.O.P.



Amb la matricula provisional a l'esquena. Els Aragall eren una imatge dels lluitadors doblegats de aquells anys,clara mostra de rebel-dia i a veure que passa. Al fons el PEDRAFORCA.