9 de maig 2011

SURU SOBRE RODES.





Barreiros a Sant Feliu de Guixols.





Estació de Caldes de Malavella
Descarregant Suru els vagons de la RENFE.
 Foto cedida per Miquel Patiño






El Pegaso Comet, el aplicar-li un Acerbi era una costum  enraigada per els transportistes que donat les característics de algunes la  feinas, feien transport de volum, una bona eina, per exemple per transportar el suru.
Als anys 60s i 70s, la producció surera del boscos de  la Costa Brava, no donaba el abast per el subministra d'aquest producte a les manufactureres de Llagostera, Cassa i Palafrugell,  lo que comporta que arribesin trens carregat de suru, de la regio de Extremadura i el pais vei Portugal, per nutrir la fabricació de taps, aïllants, juntes, planxes i altres, derivads d'aquest producte.
Un altra fet que hi hages menys suro a la Costa Brava, va ser el boom turístic  que va endu el treballadors al ram de l'hoteleria i serveis turístics, feines mes ben agraciades i remunerades. Quedant molt de suru al bosc per recollir.



                                     Fen ruta per Portugal al any 2011, 
encara vaig trobar en un area de servei,
 aquest camió amb remolc,
 tot un èxit del saber fer, de la carrega a ma.



                                           Portugal al 2011. Xavier Castells Quintana.


29 d’abr. 2011

NINES SOBRERODES.

La ultima nina patinadora de Veedol.




la pe- ultima nina
 patinadora al 2011, al Iveco
del Xavi.





                        

                                                    I darrera, la Marilin passejada per tot Europa.


                                             Nina sud-americana,també al frontis.
Durant l'època dels anys cinquanta era costum dels routiers dur una imatge de la patinadora de VEEDOL al frontis del camió quedant com a icona dels camionistes, va començar fort a França, passant a Alemanya i als Països Baixos.

 




Impressionant camió-tractor WILLEME  LD10T
 de 1955 amb la nina de Veedol al davant.





Camió Bernard de 1931 amb tres remolcs per la fira.





Camió Mercedes OM de 112 Hp abans de la segona guerra mundial ja fent transport internacional al nord de França cap a Alemanya i enganxant 
remolcs als camions, aquest camió portava la cabina de fusta.




BERLIET GMD10 carregat de vi del sud de França.


.


Camió Volquet HENSCHEL HS12Kv 6 cilindres  132 



Un Ford Maria de la O amb la nina, el seu conductor
debia haber fet internacional dels primes.





Continuem amb la nina alemana sobre
 aquest bestial KRUPP Mustang 801 de 186 Hp. 






Aquest DAF serie A holandès ja porta dues patinadores, quina guanyarà? Estem als anys 60.





Camió BUSSING bs 11 de 1958 6 cilindres i 170 Hp. I continuem patinant.
Tractor Hanomag ST 20 aquest vehicle servia per estirar tant com a tractor o per els firaires arrossega 3 o 4 remolcs.


Un altre Mustang amb nina.

Camió MAN de 1950 model MK26A amb 130 Hp. de potencia. Aqui la nina ha canviat les formes.
Autèntica VEEDOL
Camió HENSCHEL HS 140 S anava
 equipat amb un motor diesel 
de 6 cilindres i 192 cavalls.

Camió KRUPP "super maquejat" amb la nina a primera fila. Aquest model denominat KF 380 estava especialitzat en la construcció i ja va ser dels últims construïts al 1967 amb un motor Cummins americà, la marca va fer fallida i va passar-se a mans de Mercedes Benz.




Foto de Philip Bernard.





Fotografies extretes dels llibres: 
* Camiones, los modelos más emblemáticos de la historia. 
* 1000 Camiones, historia, clásicos, detalles.
* The complete book of tractors & trucks.
* Charge utile magazine.

19 d’abr. 2011

TRANSPORTS CASTELLS SA. Els Inicis.




Camió marca Seddon, ingles es importaba
 amb xassís i es feia la cabina aqui.
aquesta concretament es va fer
 a Murcia per VDA. MUÑOZ.
 Hi habia altres de xates,
 pro eren molt lleches.


Camión marca Seddon, Ingles, se importaba
 en chasis , construyendose la cabina en España,
 este concreta-mente por VDA.MUÑOZ de Murcia.
 Había otros de chatos, pero muy feos 
en comparación de estos.


Camió BORGWARD, Alemany, comprat a Barcelona
 al carrer de la Sagrera, A Sabons Benito Ferrer SA.
Una mica mes avall de la fabrica Pegaso. 

Camión Alemán marca Bogward, comprado en Barcelona,
a un fabricante de Jabones. Benito Ferrer SA, de 
La Sagrera, una manzana mas abajo de la fabrica Pegaso.


Camión Finlandes SISU. Comprado a un mayorista de vinos 
de Montblanch (Tarragona). Este camión, salio muy bien.
Compensando los desastres de el Seddon y el Bogward.



Segundo Sisu. Dado el buen comportamiento de el Primero
El Sr. Castells adquirió una segunda unidad, tanbien de Tarragona.
Estos camiones equipavan un motor Aleman HENSCHEL.


Bedford, primer camión con el nombre
 de Jose Maria Castells
en la puerta. Dos Ford, un Maria de la O,
 y un Barbas anteriores eran en sociedad.



Entrem a l'època moderna,amb el Pegasin, Pegaso Barajas etc.
Camió de perfectes prestacions mecàniques,
 amb un petardeja característic,
amb un problema de chasis molt curt, per carrossa,
lo que implicava que molts transportistes, li adaptessin
un Acerbi,mes que pel pes que podia carga de mes, sino
per la allargada de la carrosseria.


Nitus davant el Pegasin,
 a Carrosseries Beltran de Banyoles.






En primer termino, Pegaso Comet, con Acerbi,PMA de 16.000, K. con Josep Maria de conductor.
Centro Pegaso Europa con Acerbi de 26.000K de PMA, con los Hermanos Nuño.
Chofer y Ayudante.
Derecha Pegaso Supercomet con Acerbi,18.000 Kilos de PMA.Con Xavier
al volante.
Foto tomada en el Puerto de Barcelona, durante una exportación masiva de hilo de coser fabricado por Hilaturas de Fabra y Coats SA,  para Cuba.
Año 2013, de los cuatro quedamos dos.
Si nos fijamos encima la cabina, el Europa y el Supercomet, llevan las placas amarillas de camion pesado.


El Pegaso Comet con Acerbi, B-305218, davant el Garatge de Transports
Jose Maria Castells SA. Al Polígon Industrial del Besos.
Conductor, Francisco Castaño.



Pegaso 165 de dos ejes. Otra vez le buscamos un tercer eje.
Este delantero, montado y patentado por Talleres Escuer de 
Barcelona. Tambien se le aplica una pequeña Grúa Hiab para 
su auto descarga. Detalle del carrozado donde se ve el añadido.


Pegaso 1031, cabina i motor del Pegasin (Barajas).
Amb les diferencias, No porta visera metalica, la part 
de la llitera es de vidre, no de xapa. El chassis mes 
llarg, mes capacitat de carrega.
 Les rodes una mida mes la 10.
 D'aquests camions es varen comprar dos a l'hora,
i varen ser carrossats per Carrocerieas Gocuma SA. de Castellón.
Las carrocerias de chapa i tencades eren per transportar, fil de 
Hilaturas de Fabra y Coats de Barcelona, al seu Magatzem de Madrid
al carrer de Cervantes. Davant el Hotel Palace. En Ple centre.
Es tenia que arribar molt dora per el mati abans de les 8 hores,
degut a les restriccions de tràfic de la zona.



Pegaso1031

Substitut del Barajas amb el mateix motor
 però amb més capacitat de càrrega.
 Foto presa per Siscu Plana de Ogassa
 a Alemanya ara fa quaranta anys.



140
Camió Pegaso 140, xassís d'omnibus i
 cabina fabricada a Castellò per "GOCUMA S.L."
El xassís d'omnibus s'usava per tenir
 més capacitat de càrrega, per ser
 més llarg que els camions i més baix,
 el problema era que duia el volant a la dreta.
 A la foto hi tenim el seu conductor habitual
 el Sr. Joan Sanchez de Vilafranca del Penedès,
 en ruta cap a Sevilla,amb fil 
de Hilaturas de Fabra y Coats, SA.



Supercomet amb Acerbi

Tornem amb el mateix tema de capacitat de càrrega, en aquest camió la direcció encara era mecànica, havíes d'esmorzar bé. 
Anava equipat amb un fre elèctric, que degut a la potència, si l'usaves et quedaves sense llums, amb el dilema, freno o miro.




Barreiros 

Va substituir al 140 chassis omnibus en el seu viatje a Sevilla, a la cabina, el Sr. Joan Sanchez amb una nevadeta a Vilafranca del Penedès, la foto la va fer la seva filla Montserrat.






Pegaso Europa con remolque,
remolque marca TRABOSA.
Amb 170 cavalls continuem
 amb el tema de capacitats de càrrega.
 Ara com els camions ja són més grans
 li afegirem un remolc.
Aquest camió feia la ruta de Valladolid
 amb tabliers de cotxe de la FASA RENAULT 
fabricats a Barberà del Vallès per "ARTES JAEGER".







3 Eixos Pegaso 200 sense turbo

Aquest camió feia la ruta de Barcelona a Torelló amb bales de cotó i comodí dels altres. La caixa era de ferro i fibra feta per carrosseries Barbany del carrer Costa Brava al barri del Bon Pastor.





260 Trailer Pegaso
CAT.
Aquest camió tenia 260 cavalls amb el turbo, 
la cabina encara no era abatible
 i arrossegava un semiremolc i caixa
 fabricat per "TRABOSA"  a Mollet del Vallès.
Va ser dels primers en portar un eix tridem,
 el que va comportar que durant el
 mercat del ram a Vic anà
 d'expositor per la pegaso de Vic.

ES.
Este camión tenia 260, caballos con turbo. La cabina era la moderna pero no abatible, Arrastraba un semirremolque Trabosa,con ejes tridem, los primeros conjuntos que fabricaba Trabosa. La carrocería tambien era de Trabosa. Al ser una novedad en la Feria de Vic, referencia de la Catalunya Interior, estuvo expuesto como novedad.



2ª Trobada de vehicles antics de Sant Andreu de Palomar 2009





















EL MG. NUMERO 1 DEL COMPANY CESAR DE LA CRUZ.





















LA CRISTINA DESTACADA AMB EL NUMERO 21.








DESPUES DEL RALLY UN BON DINAR DE GERMANOR.




LA TAULA DE LA JUNTA.
Com cada any, per l'octubre, es va organitzar a Sant Andreu de Palomar una trobada de cotxes antics.
Organitzat pel Sr. Cesar de la Cruz i patrocinat-recolzat per la unió de botigues de l'Eix de Sant Andreu, es va fer una petita desfilada pels carrers del barri i amb estil rally pel pont de Sta. Coloma, carretera de la Roca fins arrivar a palau Solità i Plegamans, on els amics de "l'Eix" ens van obsequiar amb un esplèndid àpat i llarga sobretaula.